Rowico- med skogen som ledstjärna!

Allt sedan Rowico grundades 1971 har skogen varit stommen och kärnan i vår verksamhet. Trä som material ger oss en nära relation med naturen och därmed blir vikten av hållbarhet extra påtaglig.

Rowico är idag ett modernt företag i tiden med starka rötter i traditionell möbeltillverkning. På Rowico är vi stolta över vår historia och den kunskap den medfört. Genom kunskap kommer utveckling och idag är vi ett ledande inredningsföretag med kunder och producenter runt om i världen.

För Rowico innebär utveckling och globalisering att vårt ansvar kring miljö och sociala världen blir allt större och viktigare. Att vara med och arbeta mot en hållbar utveckling känns naturligt och självklart för oss!

Bakom varje stol, bord eller vitrinskåp ligger ett gediget arbete med att säkerställa allt ifrån hög  kvalitet, hållbara materialval, goda arbetsförhållanden i produktionen till att inga farliga kemikalier återfinns i våra möbler.

Framtiden ligger i våra händer och arbetet för ett mer hållbart skogsbruk runt om i världen är en kärnfråga för Rowico. Därför är det med stor stolthet och tillförsikt vi idag kan titulera oss som FSC-certifierade. Att kunna erbjuda våra kunder FSC-certifierade möbler är för oss ett kvitto på vårt engagemang, vår kunskap och vår framtidstro.

Med skogen som ledstjärna vill Rowico vara det självklara och hållbara valet!